CommScope introduceert imVision – infrastructuurbeheer via een aanraakscherm

July 2, 2012 Bunnik, 26 juni 2012

Bunnik, 26 juni 2012 — IT-managers willen graag de mogelijkheid hebben om belangrijke gegevens te verzamelen en te monitoren om de efficiency van hun netwerk te maximaliseren. CommScope, wereldwijd marktleider op het gebied van infrastructuuroplossingen voor communicatienetwerken, speelt op deze belangrijke behoefte in met de lancering van de SYSTIMAX imVision Infrastructure Management-oplossing.

De imVision-oplossing geeft IT-managers ongekende controle over hun infrastructuur. Kenmerkend zijn geavanceerde faciliteiten voor het intelligent beheren van de fysieke netwerk-laag, waarbij ook SYSTIMAX iPatch intelligente panels worden gebruikt. De oplossing is gebaseerd op het nieuwe webgebaseerde imVision System Manager 7.0 softwareplatform en de nieuwe imVision Controller. IT-managers kunnen ook grip houden op hun infrastructuur door gebruik te maken van intelligente panelen, die beheerd worden met het revolutionaire kleuren-aanraakscherm imVision Controller en de imVision System Manager 7.0 software.

Met de imVision-oplossing kunnen IT’ers in real-time informatie bekijken over de volledige kabelcircuits tijdens verplaatsingen, toevoegingen en veranderingen, door gebruik te maken van een ‘trace while you patch’-voorziening. Technici en beheerders kunnen daardoor vanaf een centrale locatie de snelheid en de accuratesse te verbeteren van alle verbindingen tussen apparatuur zoals computers, servers, draadloze toegangspunten, IP-telefoons, IP-camera’s, netwerkprinters, beheerde switches en power distribution units (PDU’s).

“De implementatie van een intelligente infrastructuur binnen een netwerk is gemeengoed aan het worden omdat beheerders snel en gemakkelijk grip willen hebben op netwerkaspecten, zoals beveiliging, procesefficiëntie en energiebeheer,” zegt Jan Honig, Sales Director The Netherlands van de CommScope Enterprise divisie. “CommScope biedt deze beheerders nu een complete oplossing die een ‘live’ overzicht geeft van hun volledige netwerk. Dat overzicht is accuraat en gemakkelijk bij te houden. Ook kunnen zij zich met deze oplossing voorbereiden op toekomstige netwerkbehoeften.”

Met de nieuwe imVision controller kunnen IT’ers via een aanraakscherm een overzicht krijgen van hun volledige netwerk, vanaf ieder rack of cabinet. De webgebaseerde imVision System Manager software stelt beheerders ook in staat om een beeld te krijgen van het gehele fysieke netwerk, en dit te monitoren en te controleren vanaf een centrale locatie. De imVision-oplossing verbetert de operationele efficiency, zorgt voor een betere beveiliging binnen het gehele netwerk, verbetert het change management en houdt in real –time de locatie bij van de aangesloten apparatuur.

“Wat ooit een geautomatiseerde administratie was van de patches, met real-time monitoring en beheer van de verbindingen op de fysieke laag, is nu een overkoepelende oplossing geworden, die ook locatiediensten mogelijk maakt, geïntegreerd in de gehele IT-service infrastructuur,” zegt Honig. “Dit beeld van de fysieke laag maakt het voor IT-professionals mogelijk om de beveiliging van hun netwerk te waarborgen. Ook kunnen zij snel blind spots elimineren, inbreuken op de fysieke laag direct detecteren en voortdurend alle verplaatsingen en veranderingen binnen het netwerk monitoren.

De imVision Infrastructure Management-oplossing speelt een integrale rol als onderdeel van CommScope’s Living Infrastructure benadering voor het ontwerpen en implementeren van oplossingen voor de infrastructuren van klanten. Met imVision kunnen klanten intelligentie ontwerpen binnen hun infrastructuur en vervolgens hun platform implementeren en verder ontwikkelen om toekomstige veranderingen aan te kunnen.

—EINDE BERICHT—

Over CommScope

CommScope (www.commscope.com) heeft een rol gespeeld in vrijwel alle toonaangevende communicatienetwerken ter wereld. Het bedrijf levert end-to-endoplossingen voor onder meer de cruciale infrastructuren die nodig zijn voor het bouwen van uitstekend presterende bekabelde en draadloze netwerken. Hoe de technologie ook verandert, de doelstelling van CommScope blijft dezelfde: klanten helpen met het sneller en beter creëren, innoveren, ontwerpen en bouwen van netwerken.

Voor meer informatie:

CommScope BV, Jan Honig, jan.honig@commscope.com

telefoon +31 (0)30 2567463

MCS, Perlita Fränkel, perlitaf@monogram.nl

telefoon: +31 (0)23 562 82 08

Indien u niet langer persberichten en andere persinformatie van Intel wenst te ontvangen, stuur dan een e-mail aan pers@monogram.nl.